Eerste weekend in Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marloes - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marloes - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Uganda

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Mei 2016 | Oeganda, Kampala

De eerste echte dag in Uganda hebben we doorgebracht in Kampala. De hoofdstad. Na een ritje van ongeveer een uur met de "taxi" (lees; klein personenbusje die wordt volgepropt met zoveel mogelijk mensen) kwamen we aan. Daar hebben onze gidsen Derk van Voorst (zit hier nu al twee maanden en komt van de Katholieke pabo Zwolle, momenteel delen we het huis met hem) en Jan Pieter (hij is bij zijn oom die hier in het dorp woont en ons lokale Nederlandse contactpersoon is) ons rondgeleid en van alles laten zien en ervaren van het leven in Uganda. Met de boda boda door de stad, in een cafeetje iets drinken terwijl je uitkijkt op de grote taxiplaats en lekker Ethiopisch eten in een beroemd/berucht restaurantje genaamd Ethiopian Village. Maar ook een lekker kopje cappuccino gehad bij een klein bakkerij/cafeetje genaamd Brood. Ja, het komt van een Nederlandse keten af met 4(!) dames achter de balie. Met twee passen was je van de éne naar de andere kant gelopen.
Na afloop van een goede maaltijd besloten we nog even naar een salsafeestje te gaan. Hier hebben we dansles gehad en het was erg gezellig maar ook behoorlijk warm. Om 21 uur maar weer richting de taxi en rond 23 uur waren we weer in ons huisje. Een erg geslaagde eerste dag dus!
Op zondag hebben we er een lekker huiselijk dagje van gemaakt. Eerst een paar spullen gekocht (waaronder een wasmand en kleerhangers) in de lokale winkelstraat en vervolgens maar eens flink aan het schoonmaken en soppen geslagen. (Ja mam, we beginnen goed wink-emoticon Het is hier heel groen maar op de plekken waar geen bomen zijn is het één en al rood stof. Op blote voeten lopen is zelfs in het huis dus niet echt een goed idee... Tussendoor een lekker kopje oploskoffie uit Nederland en voor het avondeten hebben we wat aardappels en wortels geschild (lekker in het zonnetje op de veranda) en deze even opgebakken. Derk zorgde voor een kippetje uit het dorp (ze maken er het vlees op een soort grilletje in het dorp. Zelf vlees bakken zullen we niet snel doen want dan moet het uit Kampala komen). Die avond maar niet te laat naar bed gegaan want de volgende dag moesten we er weer op tijd uit voor onze eerste dag stage.
Voor de uitgebreide versie van ons weekend kun je kijken op de blog van de schrijfster onder ons.
www.valerieinoeganda.waarbenjij.nu

Tags: Kampala, uganda